Logoi svetski poznatih kompanija prate nas gde god da krenemo. Viđamo ih u televizijskim reklamama, na putu do posla, na majicama. U 90% slučajeva, nemamo predstavu koje značenje kriju ove naizgled apstraktne linije. Želite li da saznate? Mi vam donosimo objašnjenje logoa čuvenih svetskih kompanija, a vi ćete ostati zatečeni koliko su zapravo genijalni.
McDonald’s
Dizajner prvog McDonald’s-ovog restorana došao je na ideju da na zgradu stavi dva ogromna, zlatna luka. Ovo arhitektonsko rešenje brzo je postalo simbol za brzu hranu. Kasnije je kompanija želela da odustane od ovog logoa, ali je psiholog Luis Českin ubedio menadžment da ga zadrži. On je tvrdio da ovaj logo izgleda slično naopako okrenutoj slici ženskih grudi i da podseća ljude na bezbrižno detinjstvo.
Chanel
Priča o nastanku ovog logoa veoma je posebna i romantična. Koko Šanel ga je sam nacrtala dok je boravila u dvorcu Château Crémat u Nici. Prema popularnoj legendi, svetski poznat simbol je inspirisan lukovima dvorca. Ono što ga čini magičnim jeste to što "CC" predstavlja i inicijale dvorca i slavne kreatorke.
Google
Kreatori Google logoa koristili su tri glavne boje: crvenu, žutu i plavu. Njihov raspored u reči je osmišljen posebnim algoritmom. Ipak, zeleno obojeno slovo remeti logiku i očigledno je najvažnije slovo u reči. Sa ovim neočekivanim detaljom, dizajneri kao da su hteli da poruče da Google ruši sve stereotipe i ne igra po uobičajenim pravilima.
Gillette

Na prvi pogled, izgleda kao da logo ne sadrži ništa više do imena brenda. Ali, ako pogledate pažljivo, primetićete da ivice slova "G" i "I" imitiraju oblik poznatih brijača.
Mitsubishi
Osnova ovog logoa je grb familije Ivasaki, osnivača kompanije Mitsubishi. Grb se sastoji od tri dijamanta složenih jedan na drugome. Dijamanti predstavljaju pouzdanost, integritet i uspeh, a crvena boja ukazuje na poverenje. Japanci veruju da ona privlači mušterije.

Goodwill je svetski poznata, neprofitna organizacija koja prikuplja odnacije hrane, odeće i potrepština da bi pomogla onima kojima je to potrebno. Zaposleni u kompaniji veruju da činiti dobra dela nije nešto pto treba da budeneobično, već svakodnevna aktivnost.Zato slovo "G" u logou iz daljine podseća na nasmejano lice.
FedEx
Većina ljudi ne primeti odmah strelicu koju formira prazan prostor između slova "E" i "X". Ali, jednom kada ga primetite, videćete ga odmah iz prve kada god pogledate u logo. Na to su upravo organizatori ciljali: strelica deluje na podsvest mušterija, simbolišući brzinu i pouzdanost kurirske službe.
Nike
Studentkinji Karolin Dejvidson plaćeno je 35 dolara za dizajniranje ovog logoa 1975. godine. Kao što možete pogoditi, svetski poznat simbol predstavlja krila grčke boginje Nike za koju se verovalo da donosi pobedu ratnicima.
U čast Dana svih svetih u Meksiku (poznatog i kao Dan mrtvih), Pespi je jednom pustio u promet flaše sa obrnutim logoom. Većina mušterija je verovala da se radi o grešci u proizvodnji, ali oni mudriji su shvatili da kada se obrnut logo pročita, dobija se reč "isded" što bi značilo "mrtav je":
Durex
Durex je skraćenica od reči “durable“ (izdržljiv), ”reliable" (pouzdan) i “excellence” (izvrstan) - u osnovi, sve ono što želite od njega, zar ne?
No comments:
Post a Comment